Python zaawansowany.

Podczas zajęć dowiesz się, jak tworzyć aplikacje webowe i desktopowe, poznasz podstawy baz danych i testów jednostkowych.

Przed Tobą dwa miesiące intensywnej nauki programowania w języku Python na poziomie zaawansowanym.

Kurs obejmuje 72 godziny praktycznych warsztatów z trenerem, w tym dwa 12-godzinne hackathony, oraz 48 godzin samodzielnej pracy z kodem. Połączenie zajęć wykładowo-warsztatowych, całodziennych praktycznych warsztatów i indywidualnej pracy nad zadaniami, stanowi doskonałą kompilację różnych metod pozyskiwania wiedzy. Dzięki temu poznasz nie tylko solidnie zakres materiału, który znajdziesz w programie, ale również będziesz mieć okazję przetestować swoje umiejętności tak przy pracy w pojedynkę podczas pisania i ciągłego doskonalenia aplikacji, jak i w zespole projektowym.

120h

pracy z kodem

3x 8h

maraton programowania

Platforma

z zadaniami online

Certyfikat

ukończenia kursu

Jak przebiega ten kurs?

Kurs Pythona dla zaawansowanych obejmuje:

72 godziny zajęć warsztatowo-wykładowych z trenerem, w tym:

16 x 3 godziny spotkań w czwartki od 17:00 do 20:00,
3 x 8 godzin sobotnich hackathonów od 10:00 do 18:30,

48 godzin samodzielnej pracy z kodem.

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs jest kontynuacją naszego kursu Python od podstaw, więc program został dostosowany do poziomu wiedzy jego absolwentów. Osoby, które nauczyły się Pythona z innych źródeł, dostaną od nas zadanie sprawdzające znajomość wymaganych zagadnień. Jeśli rozwiążesz je poprawnie, zostaniesz zapisany na kurs, a jeśli nie – powiemy Ci, czego dokładnie musisz się douczyć. Po nadrobieniu materiału możesz ponownie podejść do zadania i zapisać się na kurs.

Co musisz wiedzieć?

Wszyscy kursanci powinni znać następujące zagadnienia:

  • podstawowe typy danych (int, float, string, list, dict…) i operacje na nich,
  • sterowanie przepływem programu za pomocą instrukcji if,
  • pętle for oraz while, a także sterowanie nimi za pomocą instrukcji continue oraz break,
  • łapanie, obsługa i samodzielnie wywoływanie wyjątków,
  • importowanie do kodu modułów,
  • najpopularniejsze moduły biblioteki standardowej (datetime, json, …),
  • tworzenie funkcji,
  • pisanie własnych klas, specjalne metody klas, praca z obiektami klas, koncepcja dziedziczenia.

Pobierz zadanie sprawdzające znajomość Pythona >>>

Czego się nauczysz?

  • zaawansowanych mechanizmów w języku Python,
  • tworzenia interfejsów graficznych,
  • podstaw pisania aplikacji webowych przy użyciu frameworku Flask,
  • podstaw operacji na bazie danych za pomocą SQLAlchemy,
  • dobrych praktyk związanych z obsługą błędów, logowaniem i bezpieczeństwem,
  • podstaw budowania interfejsów graficznych przy pomocy biblioteki Tkinter.

Co po kursie?

Będziesz gotowy/a do podjęcia pracy jako Junior Python Developer,
Programiści Pythona często zajmują się tworzeniem back-endu różnego rodzaju aplikacji,
Python jest też szeroko wykorzystywany w branżach związanych z uczeniem maszynowym, tworzeniem sieci neuronowych czy Big Data.
Chcesz dalej poszerzać swoją wiedzę? Dla absolwentów tego kursu przygotowaliśmy 15% zniżki na dalszą naukę.
Zawsze chętnie zobaczymy Cię też w Hacker:space Trójmiasto, gdzie możesz wymieniać się wiedzą i doświadczeniami w gronie pasjonatów nowych technologii.

Program kursu

1. Zaawansowane zagadnienia obiektowości

  • klasy, funkcje i moduły jako obiekty,
  • system typów danych,
  • cechy obiektów w języku Python,
  • protokoły i metody „dunder”.

2. Generatory

  • wprowadzenie do podstawowych typów danych w Pythonie,
  • wprowadzenie do generatorów,
  • różnice między generatorami a kolekcjami,
  • opis i praktyczne zastosowanie protokołu „iterable”.

3. Dekoratory

  • wprowadzenie do pisania własnych dekoratorów,
  • opis mechanizmu dekoratora i wzorca projektowego dekorator.

4. Context managery

  • wprowadzenie do kontekst menadżera,
  • protokół kontekst menadżera,
  • przykłady wykorzystania w standardowej bibliotece Pythona,
  • praktyczne zastosowanie w aplikacjach..

5. Tworzenie interfejsów graficznych

  • wprowadzenie do tworzenia interfejsów graficznych,
  • lista podstawowych pojęć oraz najpopularniejsze wzorce,
  • budowanie interfejsów użytkownika przy pomocy Tkinter,
  • tworzenie skalowalnego interfejsu przy pomocy mechanizmu grid.

6.  Relacyjne bazy danych

  • wprowadzenie do relacyjnych baz danych,
  • cechy i zastosowanie relacyjnych baz danych,
  • podstawowe pojęcia związane z relacyjnymi bazami danych,
  • projekt prostej bazy danych przy pomocy SQLite.

7. ORM i dostęp do bazy danych

  • wprowadzenie do ORM oraz dostępu danych na przykładzie SQLAlchemy,
  • definiowanie struktury bazy danych za pomocą klas pythonowych,
  • praca na danych w bazie danych przy pomocy obiektów pythonowych,
  • podstawowe terminy związane z dostępem do bazy danych,
  • zbiór technik i dobrych praktyk przy pracy z bazami danych i ORM.

8. Protokół HTTP

  • podstawy protokołu HTTP i opisu działania stron WWW,
  • opis modelu żądania i odpowiedzi,
  • wprowadzenie do nagłówków i negocjacji typu danych.

9. Aplikacje webowe

  • wprowadzenie do budowy aplikacji internetowej,
  • podstawy frameworka Flask,
  • budowanie aplikacji internetowych przy użyciu frameworka Flask,
  • podstawy tworzenia stron przy pomocy HTML oraz szablonów Jinja2,
  • wyświetlanie danych z bazy danych na stronie,
  • tworzenie formularzy w celu dodawania danych do bazy danych.

10. Bezpieczeństwo w aplikacjach webowych

  • przedstawienie podstawowych sposobów logowania do aplikacji oraz ograniczania dostępu dla osób niezalogowanych,
  • wprowadzenie do bezpiecznego przechowywania haseł w aplikacji webowej.

Hackathon

Hackathon to 8-godzinne warsztaty, których celem jest podsumowanie pierwszej części i/lub całości kursu. Zazwyczaj odbywają się w soboty w godzinach 10:00-18:00.
Hackathon CODE:ME, w przeciwieństwie do normalnego hackathonu, to warsztaty, a nie konkurs. Tutaj nadrzędnym celem jest podsumowanie dotychczas zdobytej wiedzy, integracja grupy i dobra zabawa w efektywny i produktywny sposób.
Założeniem hackathonu jest nacisk na jak najbardziej samodzielną pracę zespołów. Nie są jednak pozostawieni sami sobie – przez cały ten czas trenerzy czuwają nad wykonywaniem zadań i wspierają w rozwiązywaniu problemów

Trener

Aleksander Gruszczyński

Programista Python, DevOps

Pracę rozpoczynał jako nauczyciel matematyki, a następnie przez kilka lat prowadził zajęcia z konstruowania i programowania robotów, używając klocków LEGO. W międzyczasie rozwijał się jako programista aplikacji webowych, ostatecznie wiążąc swoją karierę z językiem Python. Aktualnie pracuje jako Python Developer w PGS Software S.A.

Statystyki dla tego kursu

4

edycja

45

absolwentów

12

hackathonów

Cena
4150 900 zł zniżki
3250
Brak miejsc!
Termin:

30.01-21.05.2020

czwartki, 17:00-20:00

sobotnie hackathony:
29.02.2020 – 10:00-18:00
04.04.2020 – 10:00-18:00
16.05.2020 – 10:00-18:00

Miejsce:

Fundacja CODE:ME
Aleja Wojska Polskiego 41
Gdańsk

Kontakt

e-mail: kontakt@codeme.pl

tel.: 724 379 836