Python od podstaw.

Jeśli chcesz szybko nauczyć się programować, zacznij od Pythona.

Uczenie się Pythona jest jak nauka jazdy samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Nie poznasz na pamięć budowy silnika, ale będziesz w stanie szybko zacząć jeździć.

Kurs obejmuje 72 godziny praktycznych warsztatów z trenerem, w tym dwa 12-godzinne hackathony, oraz 48 godzin samodzielnej pracy z kodem. Połączenie zajęć wykładowo-warsztatowych, całodziennych praktycznych warsztatów i indywidualnej pracy nad zadaniami, stanowi doskonałą kompilację różnych metod pozyskiwania wiedzy. Dzięki temu poznasz nie tylko solidnie zakres materiału, który znajdziesz w programie, ale również będziesz mieć okazję przetestować swoje umiejętności tak przy pracy w pojedynkę podczas pisania i ciągłego doskonalenia aplikacji, jak i w zespole projektowym.

120h

pracy z kodem

2x 12h

maraton programowania

Platforma

z zadaniami online

Certyfikat

ukończenia kursu

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla osób które chciałyby nauczyć się programowania w języku Python i nigdy nie miały do czynienia z programowaniem lub znają podstawy programowania w innym języku. Jeśli chcesz szybko nauczyć się programowania i już tworzyć swoje pierwsze strony internetowe, Python jest właśnie dla Ciebie!

Czego nauczysz się?

  • Podstaw programowania w języku Python.
  • Pracy z narzędziami ułatwiającymi pisanie programów.
  • Debugowania (poszukiwania i rozwiązywania problemów) aplikacji.
  • Pracy z dokumentacją.
  • Wybranych elementów standardowej biblioteki Pythona.

Co musisz wiedzieć?

Jeśli jesteś zupełnie początkującym użytkownikiem to ten kurs pozwoli ci w krótkim czasie opanować kluczowe zagadnienia.

Program kursu

1. Środowisko programistyczne

  • konfiguracja środowiska,
  • instalacja i konfiguracja Pythona oraz PyCharma.

2. Podstawowe typy danych

  • wprowadzenie do podstawowych typów danych w Pythonie,
  • prezentacja operacji arytmetycznych,
  • używanie Pythona jako kalkulatora.

3. Instrukcje sterujące

  • przedstawienie instrukcji warunkowych oraz pętli.

4. Podstawowe kolekcje

  • używanie listy oraz słownika,
  • praca z krotkami,
  • pakowanie i rozpakowywanie krotek.

5. Proste aplikacje konsolowe

  • drukowanie danych w konsoli,
  • pobieranie i konwertowanie danych od użytkownika.

6. Funkcje

  • pisanie własnych funkcji,
  • przekazywanie parametrów do funkcji,
  • tworzenie parametrów z wartościami domyślnymi,
  • zwracanie danych z funkcji.

7.  Paczki i moduły

  • tworzenie kodu, którego można użyć ponownie, w postaci modułu,
  • używanie w skryptach modułów napisanych przez innych oraz dostępnych w standardowej bibliotece Pythona.

8. Wyjątki i obsługa

  • wprowadzenie do wyjątków,
  • prawidłowa obsługa wyjątków,
  • samodzielne zgłaszanie wyjątków,
  • samodzielne tworzenie własnych wyjątków.

9. Pliki

  • operacje na plikach,
  • tworzenie, wczytywanie oraz zapisywanie plików.

10. Dokumentacja

  • praca z dokumentacją Pythona,
  • poruszanie się po dokumentacji,
  • wyszukiwanie informacji w dokumentacji online oraz offline.

11. Hackathon I

12. Klasy i obiekty

  • wprowadzenie do klas i obiektów,
  • definicja metody i różnice między funkcją a metodą,
  • tworzenie obiektów,
  • przekazywanie danych do obiektów,
  • podstawowe zagadnienia związane z dziedziczeniem oraz nadpisywaniem metod.

13. Paradygmaty i dobre praktyki programowania obiektowego

  • jak poprawnie projektować klasy,
  • kiedy tworzyć klasy, a kiedy korzystać z funkcji.

14. Serializacja

  • definicja serializacji,
  • praktyczne zastosowania,
  • podstawowe formaty dostępne w standardowej bibliotece Pythona.

15. Moduł collections

  • opis modułu collections zawierającego dodatkowe kolekcje i struktury danych.

16. Moduł datetime

  • praca z obiektami reprezentującymi datę oraz godzinę.

17. Środowisko uruchomieniowe

  • wprowadzenie do uruchamiania skryptów pythonowych ,
  • wirtualne środowiska i izolacja zależności,
  • instalowanie bibliotek stworzonych przez społeczność Pythona.

18. Hackathon II

Hackathon

Hackathon to 12-godzinne warsztaty, których celem jest podsumowanie pierwszej części i/lub całości kursu. Zazwyczaj odbywają się w soboty w godzinach 9:00-21:00.
Hackathon CODE:ME, w przeciwieństwie do normalnego hackathonu, to warsztaty, a nie konkurs. Tutaj nadrzędnym celem jest podsumowanie dotychczas zdobytej wiedzy, integracja grupy i dobra zabawa w efektywny i produktywny sposób.
Założeniem hackathonu jest nacisk na jak najbardziej samodzielną pracę zespołów. Nie są jednak pozostawieni sami sobie – przez cały ten czas trenerzy czuwają nad wykonywaniem zadań i wspierają w rozwiązywaniu problemów

Trener

Jakub Czapliński

Specjalista Python, C#, DevOps

Niegdyś admin, następnie przez 6 lat programista C#, ostatnie lata zakochany w Pythonie.

Obecnie pracuje jako teamleader budując pythonowy zespół w spółce akcyjnej PGS Software. Prowadzi realizację dużych projektów w Pythonie dla zachodnich klientów.

Statystyki dla tego kursu

3

edycja

45

absolwentów

6

hackathonów

Cena
2899 10% zniżki
2649
Zapisz się na kurs
Termin:

III kwartał 2018

Miejsce:

Fundacja CODE:ME
Aleja Wojska Polskiego 41
Gdańsk

Kontakt

e-mail: kontakt@codeme.pl

tel.: 724 379 836