Java od podstaw.

Java jest wszędzie – od mikrokomputerów, przez smartfony i laptopy aż do potężnych superkomputerów.

Jeśli chcesz poznać jeden z potężniejszych języków obiektowych i tworzyć aplikacje, ten kurs jest właśnie dla Ciebie.

Kurs obejmuje 72 godziny praktycznych warsztatów z trenerem, w tym dwa 12-godzinne hackathony, oraz 48 godzin samodzielnej pracy z kodem. Połączenie zajęć wykładowo-warsztatowych, całodziennych praktycznych warsztatów i indywidualnej pracy nad zadaniami, stanowi doskonałą kompilację różnych metod pozyskiwania wiedzy. Dzięki temu poznasz nie tylko solidnie zakres materiału, który znajdziesz w programie, ale również będziesz mieć okazję przetestować swoje umiejętności tak przy pracy w pojedynkę podczas pisania i ciągłego doskonalenia aplikacji, jak i w zespole projektowym.

120h

pracy z kodem

2x 12h

maraton programowania

Platforma

z zadaniami online

Certyfikat

ukończenia kursu

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla osób, które nie mają żadnego doświadczenia w programowaniu, a swoją przygodę z kodowaniem chciałyby rozpocząć od razu od czegoś wielkiego. Jeśli znasz już inne języki programowania, Twoja wiedza na pewno ułatwi Ci wejście w świat Javy i programowania obiektowego.

Czego nauczysz się?

  • Zobaczysz jak wygląda programowanie obiektowe
  • Poznasz mechanizmy korzystania z plików z poziomu aplikacji
  • Nauczysz się tworzyć aplikacje z graficznym interfejsem użytkownika
  • Dowiesz się, jak korzystać z baz danych i czym one są
  • Poznasz wszystko, co powinien znać junior java developer

Co musisz wiedzieć?

Umiejętność obsługi swojego systemu operacyjnego oraz instalowania oprogramowania. Mile widziana umiejętność poruszania się po systemie z wiersza poleceń.

Program kursu

1. Środowisko programistyczne

  • konfiguracja środowiska,
  • przygotowanie projektu.

2. Wszystko jest obiektem (wprowadzenie do programowania oraz programowania obiektowego)różnice w typach danych,

  • dlaczego programowanie obiektowe,
  • stworzenie aplikacji uczącej korzystania z instrukcji warunkowej oraz pętli i konstrukcja try…catch,
  • stworzenie podstawowych elementów języka java (klasa, klasa abstrakcyjna, interfejs i enum).

3. Obsługa daty

  • operacje na datach z użyciem obiektów Date i Calendar.

4. Wzorce projektowe

  • stworzenie aplikacji wykorzystującej parę podstawowych wzorców projektowych jak fabryka czy singleton.

5. Współbieżność

  • stworzenie programu działającego na kilku wątkach.

6. Praca z plikami

  • praca z plikami,
  • obsługa Properties,
  • obsługa json,
  • tworzenie bibliotek jar i podłączanie ich do projektu.

7. Hackathon I

8. Zapoznanie ze środowiskiem graficznym w Javie

  •  stworzenie prostej aplikacji z wykorzystaniem JavaFX.

9. Obsługa zdarzeń

  • użycie zdarzeń w aplikacji graficznej.

10. Czym są bazy danych, podstawy języka SQL

  • informacje podstawowe o bazach danych oraz krótki przegląd głównych baz danych na rynku,
  • szybki kurs języka SQL (SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE, CREATE TABLE, DROP TABLE),
  • praca na bazie danych MySQL.

11. Zapoznanie się z technologią JDBC

  • współpraca za pomocą JDBC z bazy danych MySQL.

12. Zapoznanie się z JPA

  • stworzenie aplikacji CRUD wykorzystującej JPA/Hibernate.

13. Wyrażenia lambda i interfejsy funkcyjne

  • przykłady użycia interfejsów funkcyjnych i zastąpienie klas anonimowych wyrażeniami lambda.

14. Testy jednostkowe

  • stworzenie testów jednostkowych z wykorzystaniem biblioteki Junit.

15. Hackathon II

Hackathon

Hackathon to 12-godzinne warsztaty, których celem jest podsumowanie pierwszej części i/lub całości kursu. Zazwyczaj odbywają się w soboty w godzinach 9:00-21:00.
Hackathon CODE:ME, w przeciwieństwie do normalnego hackathonu, to warsztaty, a nie konkurs. Tutaj nadrzędnym celem jest podsumowanie dotychczas zdobytej wiedzy, integracja grupy i dobra zabawa w efektywny i produktywny sposób.
Założeniem hackathonu jest nacisk na jak najbardziej samodzielną pracę zespołów. Nie są jednak pozostawieni sami sobie – przez cały ten czas trenerzy czuwają nad wykonywaniem zadań i wspierają w rozwiązywaniu problemów

Trener

Marek Stawiasz

Specjalista JavaScript / Node.js, HTML 5, CSS 3, PHP, Java

Programista z ogromnym praktycznym doświadczeniem. W swojej karierze pracował między innymi w językach C, Pascal, Java, PHP, JavaScript. Współwłaściciel firmy Horde Technology zajmującej się wytwarzaniem nowoczesnych aplikacji webowych.

W swojej karierze współpracował i realizował projekty dla takich firm jak: Polskapresse, Nokaut, Speednet czy Uniwersytet Gdański, Bank BPH czy Nest Bank.

Jego dewizą jest być otwartym i zawsze czerpać radość z tego co się robi.

Statystyki dla tego kursu

10

edycja

150

absolwentów

20

hackathonów

Cena
2835
Zapisz się na kurs
Termin:

III kwartał 2018

Miejsce:

Fundacja CODE:ME
Aleja Wojska Polskiego 41
Gdańsk

Kontakt

e-mail: kontakt@codeme.pl

tel.: 724 379 836