Java Web Developer – Gdańsk.

Javę można wykorzystać na milion sposobów.

Naucz się, jak stworzyć przy jej pomocy eleganckie aplikacje webowe.

Java Web Developer zajmuje się tworzeniem front-endu stron internetowych, czyli wszystkiego tego, co widzi użytkownik. Potrzebuje do tego także znajomości HTML, CSS i JavaScript, dlatego włączyliśmy je do programu tego kursu. Dzięki temu zdobędziesz wiedzę od zupełnych podstaw, od razu specjalizując się w konkretnym kierunku.

Zobacz, z jakich programów możesz skorzystać, aby sfinansować ten kurs >>>

Dzięki akredytacji Kuratorium Oświaty możemy zagwarantować najwyższą jakość naszych kursów.

Wszyscy nasi trenerzy to praktycy z wieloletnim doświadczeniem, a każdy absolwent otrzymuje certyfikat ukończenia kursu.

240 h

nauki

6 x 8 h

sobotnich hackatonów

Platforma

z zadaniami online

Certyfikat

ukończenia kursu

Jak przebiega ten kurs?

Kurs Java Web Developer od podstaw obejmuje:

144 godziny zajęć warsztatowo-wykładowych z trenerem, w tym:

  • 32 x 3 godziny wieczornych spotkań we wtorki i czwartki, od 17:00 do 20:00
  • 6 x 8 godzin sobotnich hackatonów od 10:00 do 18:30

96 godzin samodzielnej nauki

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs Java Web Developer powstał z myślą o tych, którzy chcą poznać jeden z najbardziej popularnych języków programowania i wykorzystywać go do tworzenia front-endu aplikacji webowych. Jeśli poza tym, że coś działa, obchodzi Cię również, czy będzie wyglądało dobrze – ten kurs jest dla Ciebie.

Co musisz wiedzieć?

Zajęcia są prowadzone zupełnie od zera, więc wystarczy podstawowa umiejętność obsługi komputera. Nie musisz też mieć żadnego wykształcenia technicznego.

Czego się nauczysz?

  • Najważniejszych pojęć związanych z programowaniem,
  • Programowania w językach Java i JavaScript,
  • Korzystania z języka HTML i kaskadowych arkuszy stylów (CSS),
  • Tworzenia aplikacji webowych za pomocą platformy Java Enterprise Edition,
  • Podstaw języka SQL i pracy z bazami danych.

Co po kursie?

  • Po kursie możesz szukać pracy na takich stanowiskach jak Junior Java Developer czy Junior Web Developer,
  • Dla absolwentów tego kursu przygotowaliśmy 15% zniżki na dalszą naukę.

Zawsze chętnie zobaczymy Cię też w Hacker:space Trójmiasto, gdzie możesz wymieniać się wiedzą i doświadczeniami w gronie pasjonatów nowych technologii.

Dlaczego uczyć się Javy właśnie z CODE:ME?

  • Dogodne finansowanie: wszystkie nasze kursy można sfinansować w ramach programów: Inwestuj w Rozwój, KFS lub Open; w połączeniu z naszymi promocjami, cena kursu może być niższa nawet o 1/3! Zobacz szczegóły >>>
  • Jakość gwarantowana przez akredytację Kuratorium Oświaty
  • Odpowiadamy na zapotrzebowanie rynku dzięki kontaktom z potencjalnymi pracodawcami
  • Nie musisz porzucać swojego życia: nasze zajęcia odbywają się w dogodnych terminach – wieczorami i w weekendy
  • Hackerspace Trójmiasto: tworzymy największą w Trójmieście społeczność skupioną wokół technologii, gdzie będziesz mógł rozwijać się także po ukończeniu kursu
  • Metody nauki dostosowane do rynku pracy: połączenie grupowych warsztatów i samodzielnego rozwiązywania zadań przygotuje Cię zarówno do pracy zespołowej, jak i indywidualnej
  • Twoim trenerem będzie praktyk z wieloletnim doświadczeniem

Program kursu

Java od podstaw

1. Wprowadzenie do środowiska programistycznego

  • konfiguracja,
  • przygotowanie projektu.

2. Wszystko jest obiektem

  • wprowadzenie do języka Java i programowania obiektowego,
  • podstawowe elementy języka Java: klasa, klasa abstrakcyjna, interfejs, enum,
  • instrukcja warunkowa, pętla, konstrukcja try … catch,
  • stworzenie pierwszej aplikacji.

3. Wzorce projektowe

  • poznanie i wykorzystanie podstawowych wzorców: fabryka, singleton.

4. Obsługa daty

  • obiekt Date,
  • obiekt Calendar.

5. Współbieżność

  • tworzenie programu działającego na kilku wątkach.

6. Praca z plikami

  • zapis, odczyt i kodowanie plików,
  • typy plików,
  • obsługa Properties i json,
  • tworzenie i przyłączanie bibliotek jar.

7. Środowisko graficzne

  • wprowadzenie do środowiska JavaFX,
  • stworzenie prostej aplikacji z wykorzystaniem JavaFX,
  • obsługa zdarzeń w aplikacji graficznej.

8. Wprowadzenie do baz danych

  • podstawowe informacje o bazach danych,
  • szybki kurs języka SQL (select, insert, update, delete, create table, drop table),
  • praca na bazie danych MySQL.

9. Operacje na bazie danych

  • technologia JDBC w bazie danych MySQL,
  • stworzenie aplikacji CRUD za pomocą JPA/Hibernate,
  • wyrażenia lambda i interfejsy funkcyjne,
  • tworzenie testów jednostkowych za pomocą biblioteki Junit.

HTML, CSS, JavaScript

1. Wprowadzenie do języka HTML 5

  • historia i zastosowanie,
  • postawowe znaczniki,
  • komentarze,
  • semantyka,
  • ogólna struktura plików.

2. Wprowadzenie do CSS 3

  • historia i zastosowanie,
  • opis reguły stylów,
  • podstawowe selektory.

3. Sposoby dołączania plików JavaScript i CSS

4. Resetowanie stylów CSS

5. Zarządzanie fontami oraz formatowanie tekstu

6. Elementy blokowe a liniowe

7. Box model

8. Pseudoelementy i pseudoklasy

9. Walidatory poprawności kodu CSS i HTML

10. Narzędzia webmasterskie w przeglądarkach

11. Przygotowanie i analiza przykładowego projektu

  • ogólna struktura,
  • listy i linki,
  • nagłówki,
  • obrazki,
  • formularze
  • stopka,
  • tabele.

12. Dostosowanie dla urządzeń mobilnych

13. Podstawy SEO

  • dostosowywanie struktury plików HTML, aby były lepiej przetwarzane przez mechanizmy wyszukiwarek internetowych.

14. Narzędzia wspierające tworzenia stron, frameworki i sass

  • czym są frameworki
  • jak wykorzustuje się frameworki w tworzeniu aplikacji webowych,
  • przykładowe elementy frameworków: grid, komponenty.

15. Wprowadzenie do języka JavaScript

  • deklaracja i inicjalizacja zmiennych,
  • organizacja kodu z wykorzystaniem zmiennych,
  • konwencja nazewnictwa zmiennych,
  • zakres zmiennych,
  • techniki wykorzystania zakresu lokalnego.

16. Typy danych

  • różnice w typach danych,
  • operacje na typach danych.

17. Instrukcje warunkowe

  • składnia instrukcji warunkowych,
  • używanie instrukcji if … else do podejmowania decyzji w kodzie,
  • zastosowanie instrukcji switch.

18. Pętle: for, while i do … while

  • składnia pętli,
  • działanie pętli,
  • praca z pętlami.

19. Funkcje

  • zorganizowanie i grupowanie kodu za pomocą funkcji,
  • wielokrotne używanie kodu dzięki funkcjom,
  • korzystanie z argumentów funkcji.

20. Timery

  • opóźnienie uruchomienie kodu,
  • wielokrotne uruchomienie kodu bez blokowania aplikacji.

21. Domknięcia

  • co to jest domknięcie,
  • utrwalenie wiedzy o funkcji, zmiennych i zakresach.

22. Interface DOM

  • wstawianie skryptów JavaScript na stronie,
  • szukanie elementów w drzewie DOM,
  • modyfikowanie elementów DOM,
  • nadawanie stylu zawartości,
  • tworzenie i usuwanie elementów,
  • podpinanie zdarzeń (events).

23. Programowanie deklaratywne i imperatywne

22. Wstęp do Ajax

22. Idea i sposoby wykorzystania frameworków JavaScriptowych

26. Tworzenie aplikacji

  • stworzenie własnej aplikacji pobierającej dane z back-endu.

Java EE front-end

1. Wprowadzenie do Javy Enterprise Edition

  • konfiguracja środowiska,
  • przygotowanie projektu,
  • Instalacja i konfiguracja serwera aplikacyjnego WildFly.

2. Protokół HTTP

3. Web Application

  • stworzenie i instalacja aplikacji WAR na serwerze,
  • parametry inicjalizacyjne,
  • plik web.xml.

4. Servlets

  • obsługa protokołu HTTP przez servlety,
  • cykl życia,
  • Servlet Filters.

5. Obsługa sesji i plików cookies

6. Java Server Pages

  • omówienie JSP,
  • kontrolki Standard Tag Library.

7. Java Server Faces

  • omówienie architektury JSF
  • podstawowe tagi i cykl życia,
  • użycie ManagedBean i Expression Language,
  • szablony stron: Facelets Tags, konwertery i walidacja,
  • komponenty Composite: tworzenie własnych elementów strony,
  • Ajax i obsługa zdarzeń.

8. Context and Dependency Injection

  • użycie adnotacji @model w kontrolerach,
  • wykorzystanie adnotacji @inject i @produces w aplikacji JEE.

Hackaton

Hackatony to 6-godzinne spotkania, na których w praktyczny sposób podsumowujemy część lub całość kursu. Będą się one odbywać w wybrane soboty w godzinach 10:00–16:30.
Nadrzędnym celem warsztatów jest utrwalenie dotychczas zdobytej wiedzy, integracja grupy i dobra zabawa w efektywny i produktywny sposób.
Ich założeniem jest jak najbardziej samodzielna praca zespołów. Uczestnicy nie są jednak pozostawieni sami sobie – przez cały ten czas trenerzy czuwają nad wykonywaniem zadań i wspierają w rozwiązywaniu problemów

Trener

Łukasz Biedak

Specjalista C++, Java EE

Swoje pierwsze szlify i doświadczenie zdobył pracując przy intelowym kompilatorze do grafiki w C++/Python. Później zmienił sektor na finansowy i rozwijał ogromny produkt (20 mln linii) w Finastrze. Po wyjściu ze stadium Juniora udał się do pięknej Szkocji, aby po krótkim zetknięciu się ze Springiem leadować kilka PoC i jeden produkcyjny projekt – wszystkie wytwarzane przy użyciu Javy EE. Po powrocie do Polski zaliczył krótki epizod w firmie Powel. W końcu znaleźć dla siebie idealne miejsce w Jeppesen jako Senior Software Engineer. Tutaj ma okazję pracować z springowymi mikroserwisami i chefowymi automatami, a od niedawna także z Angular.js. Jest zwolennikiem pragmatycznego podejścia do wytwarzania oprogramowania, ale równie wysoko ceni sobie czysty kod. Jako trenerowi zależy mu bardzo, żeby grupa dobrze opanowała podstawy programowania i swobodnie poruszała się w nowej dla nich terminologii. Robi wszystko, żeby uczestnicy zajęć znaleźli w programowaniu przyjemność tworzenia i zabawy – taką, jaką dzieci mają na przykład przy klockach Lego, czy Minecrafcie;)

Trener

Rafał Osiński

Specjalista HTML5/CSS3, JavaScript

Absolwent wydziału Informatyki Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie specjalizacji Aplikacje Internetowe i Sieci oraz Bazy Danych. Od wielu lat pasjonat technologii internetowych, a od kilku lat Frontend developer w jednej z trójmiejskich firm z branży IT. Uczestniczy w realizacji różnych projektów webowych, od małych stron internetowych po duże systemy dedykowane, dostosowane także do urządzeń mobilnych. W swojej pracy wykorzystuje technologie HTML 5, CSS 3, LESS, JavaScript.

Nie odpowiada Ci termin, nie znalazłeś kursu dla siebie albo po prostu chcesz o coś zapytać?

Napisz do nas na kontakt@codeme.pl lub zadzwoń pod 724 379 836. Możesz też wysłać SMSa ze swoim numerem – oddzwonimy!

Cena
7900 1400 zł zniżki
6500
Cena promocyjna do 30.11.2018
Zapisz się
Termin:

5.02–11.06.2019
wtorki i czwartki
od 17:00 do 20:00

 

Wielkość grupy: do 15 osób

 

sobotnie hackatony:
23.02.2019
16.03.2019
30.03.2019
13.04.2019
18.05.2019
08.06.2019

Miejsce:

Fundacja CODE:ME
Aleja Wojska Polskiego 41
80-268 Gdańsk

Kontakt

e-mail: kontakt@codeme.pl

tel.: 724 379 836