Java Web Developer – Gdańsk.

Javę można wykorzystać na milion sposobów.

Naucz się, jak stworzyć przy jej pomocy potężne aplikacje webowe.

Java Web Developer zajmuje się tworzeniem „zewnętrznej” warstwy aplikacji internetowych, czyli wszystkiego tego, co widzi użytkownik, np. w aplikacji bankowej (nie, to nie jest zwykła strona internetowa!). Potrzebuje do tego także znajomości HTML, CSS i JavaScript, dlatego włączyliśmy je do programu tego kursu.

Java Web Developer to ktoś, kto łączy w sobie umiejętności dwóch profesji: Java Developera i Front-end Developera. Podczas kursu zdobędziesz wiedzę od zupełnych podstaw, od razu specjalizując się w konkretnym kierunku.

Zobacz, z jakich programów możesz skorzystać, aby sfinansować ten kurs >>>

Dzięki akredytacji Kuratorium Oświaty możemy zagwarantować najwyższą jakość naszych kursów.

Wszyscy nasi trenerzy to praktycy z wieloletnim doświadczeniem, a każdy absolwent otrzymuje certyfikat ukończenia kursu.

240 h

nauki

6 x 8 h

sobotnich hackathonów

Platforma

z zadaniami online

Certyfikat

ukończenia kursu

Jak przebiega ten kurs?

Kurs Java Web Developer od podstaw obejmuje:

144 godziny zajęć warsztatowo-wykładowych z trenerem, w tym:

  • 32 x 3 godziny wieczornych spotkań we wtorki i czwartki, od 17:00 do 20:00
  • 6 x 8 godzin sobotnich hackathonów od 10:00 do 18:30

96 godzin samodzielnej nauki

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs Java Web Developer powstał z myślą o tych, którzy chcą poznać jeden z najbardziej popularnych języków programowania i wykorzystywać go do tworzenia front-endu aplikacji webowych. Jeśli poza tym, że coś działa, obchodzi Cię również, czy będzie wyglądało dobrze – ten kurs jest dla Ciebie.

Co musisz wiedzieć?

Zajęcia są prowadzone zupełnie od zera, więc wystarczy podstawowa umiejętność obsługi komputera. Nie musisz też mieć żadnego wykształcenia technicznego.

Czego się nauczysz?

  • Najważniejszych pojęć związanych z programowaniem,
  • Programowania w językach Java i JavaScript,
  • Korzystania z języka HTML i kaskadowych arkuszy stylów (CSS),
  • Tworzenia aplikacji webowych za pomocą platformy Java Enterprise Edition,
  • Podstaw języka SQL i pracy z bazami danych.

Co po kursie?

  • Po kursie możesz szukać pracy na takich stanowiskach jak Junior Java Developer czy Junior Web Developer,
  • Dla absolwentów tego kursu przygotowaliśmy 15% zniżki na dalszą naukę.

Zawsze chętnie zobaczymy Cię też w Hacker:space Trójmiasto, gdzie możesz wymieniać się wiedzą i doświadczeniami w gronie pasjonatów nowych technologii.

Dlaczego uczyć się Javy właśnie z CODE:ME?

  • Dogodne finansowanie: wszystkie nasze kursy można sfinansować w ramach programów: Inwestuj w Rozwój, KFS lub Open; w połączeniu z naszymi promocjami, cena kursu może być niższa nawet o 1/3! Zobacz szczegóły >>>
  • Jakość gwarantowana przez akredytację Kuratorium Oświaty
  • Odpowiadamy na zapotrzebowanie rynku dzięki kontaktom z potencjalnymi pracodawcami
  • Nie musisz porzucać swojego życia: nasze zajęcia odbywają się w dogodnych terminach – wieczorami i w weekendy
  • Hackerspace Trójmiasto: tworzymy największą w Trójmieście społeczność skupioną wokół technologii, gdzie będziesz mógł rozwijać się także po ukończeniu kursu
  • Metody nauki dostosowane do rynku pracy: połączenie grupowych warsztatów i samodzielnego rozwiązywania zadań przygotuje Cię zarówno do pracy zespołowej, jak i indywidualnej
  • Twoim trenerem będzie praktyk z wieloletnim doświadczeniem

Program kursu

Java od podstaw

1. Wprowadzenie do środowiska programistycznego

  • konfiguracja,
  • przygotowanie projektu.

2. Wszystko jest obiektem

  • wprowadzenie do języka Java i programowania obiektowego,
  • podstawowe elementy języka Java: klasa, klasa abstrakcyjna, interfejs, enum,
  • instrukcja warunkowa, pętla, konstrukcja try … catch,
  • stworzenie pierwszej aplikacji.

3. Wzorce projektowe

  • poznanie i wykorzystanie podstawowych wzorców: fabryka, singleton.

4. Obsługa daty

  • obiekt Date,
  • obiekt Calendar.

5. Współbieżność

  • tworzenie programu działającego na kilku wątkach.

6. Praca z plikami

  • zapis, odczyt i kodowanie plików,
  • typy plików,
  • obsługa Properties i json,
  • tworzenie i przyłączanie bibliotek jar.

7. Środowisko graficzne

  • wprowadzenie do środowiska JavaFX,
  • stworzenie prostej aplikacji z wykorzystaniem JavaFX,
  • obsługa zdarzeń w aplikacji graficznej.

8. Wprowadzenie do baz danych

  • podstawowe informacje o bazach danych,
  • szybki kurs języka SQL (select, insert, update, delete, create table, drop table),
  • praca na bazie danych MySQL.

9. Operacje na bazie danych

  • technologia JDBC w bazie danych MySQL,
  • stworzenie aplikacji CRUD za pomocą JPA/Hibernate,
  • wyrażenia lambda i interfejsy funkcyjne,
  • tworzenie testów jednostkowych za pomocą biblioteki Junit.

HTML, CSS, JavaScript

1. Wprowadzenie do języka HTML 5

  • historia i zastosowanie,
  • postawowe znaczniki,
  • komentarze,
  • semantyka,
  • ogólna struktura plików.

2. Wprowadzenie do CSS 3

  • historia i zastosowanie,
  • opis reguły stylów,
  • podstawowe selektory.

3. Sposoby dołączania plików JavaScript i CSS

4. Resetowanie stylów CSS

5. Zarządzanie fontami oraz formatowanie tekstu

6. Elementy blokowe a liniowe

7. Box model

8. Pseudoelementy i pseudoklasy

9. Walidatory poprawności kodu CSS i HTML

10. Narzędzia webmasterskie w przeglądarkach

11. Przygotowanie i analiza przykładowego projektu

  • ogólna struktura,
  • listy i linki,
  • nagłówki,
  • obrazki,
  • formularze
  • stopka,
  • tabele.

12. Dostosowanie dla urządzeń mobilnych

13. Podstawy SEO

  • dostosowywanie struktury plików HTML, aby były lepiej przetwarzane przez mechanizmy wyszukiwarek internetowych.

14. Narzędzia wspierające tworzenia stron, frameworki i sass

  • czym są frameworki
  • jak wykorzustuje się frameworki w tworzeniu aplikacji webowych,
  • przykładowe elementy frameworków: grid, komponenty.

15. Wprowadzenie do języka JavaScript

  • deklaracja i inicjalizacja zmiennych,
  • organizacja kodu z wykorzystaniem zmiennych,
  • konwencja nazewnictwa zmiennych,
  • zakres zmiennych,
  • techniki wykorzystania zakresu lokalnego.

16. Typy danych

  • różnice w typach danych,
  • operacje na typach danych.

17. Instrukcje warunkowe

  • składnia instrukcji warunkowych,
  • używanie instrukcji if … else do podejmowania decyzji w kodzie,
  • zastosowanie instrukcji switch.

18. Pętle: for, while i do … while

  • składnia pętli,
  • działanie pętli,
  • praca z pętlami.

19. Funkcje

  • zorganizowanie i grupowanie kodu za pomocą funkcji,
  • wielokrotne używanie kodu dzięki funkcjom,
  • korzystanie z argumentów funkcji.

20. Timery

  • opóźnienie uruchomienie kodu,
  • wielokrotne uruchomienie kodu bez blokowania aplikacji.

21. Domknięcia

  • co to jest domknięcie,
  • utrwalenie wiedzy o funkcji, zmiennych i zakresach.

22. Interface DOM

  • wstawianie skryptów JavaScript na stronie,
  • szukanie elementów w drzewie DOM,
  • modyfikowanie elementów DOM,
  • nadawanie stylu zawartości,
  • tworzenie i usuwanie elementów,
  • podpinanie zdarzeń (events).

23. Programowanie deklaratywne i imperatywne

22. Wstęp do Ajax

22. Idea i sposoby wykorzystania frameworków JavaScriptowych

26. Tworzenie aplikacji

  • stworzenie własnej aplikacji pobierającej dane z back-endu.

Java EE front-end

1. Wprowadzenie do Javy Enterprise Edition

  • konfiguracja środowiska,
  • przygotowanie projektu,
  • Instalacja i konfiguracja serwera aplikacyjnego WildFly.

2. Protokół HTTP

3. Web Application

  • stworzenie i instalacja aplikacji WAR na serwerze,
  • parametry inicjalizacyjne,
  • plik web.xml.

4. Servlets

  • obsługa protokołu HTTP przez servlety,
  • cykl życia,
  • Servlet Filters.

5. Obsługa sesji i plików cookies

6. Java Server Pages

  • omówienie JSP,
  • kontrolki Standard Tag Library.

7. Java Server Faces

  • omówienie architektury JSF
  • podstawowe tagi i cykl życia,
  • użycie ManagedBean i Expression Language,
  • szablony stron: Facelets Tags, konwertery i walidacja,
  • komponenty Composite: tworzenie własnych elementów strony,
  • Ajax i obsługa zdarzeń.

8. Context and Dependency Injection

  • użycie adnotacji @model w kontrolerach,
  • wykorzystanie adnotacji @inject i @produces w aplikacji JEE.

Hackathon

Hackathony to 6-godzinne spotkania, na których w praktyczny sposób podsumowujemy część lub całość kursu. Będą się one odbywać w wybrane soboty w godzinach 10:00–16:30.

Nadrzędnym celem warsztatów jest utrwalenie dotychczas zdobytej wiedzy, integracja grupy i dobra zabawa w efektywny i produktywny sposób.

Ich założeniem jest jak najbardziej samodzielna praca zespołów. Uczestnicy nie są jednak pozostawieni sami sobie – przez cały ten czas trenerzy czuwają nad wykonywaniem zadań i wspierają w rozwiązywaniu problemów

Trener

Marek Stawiasz

Specjalista JavaScript / Node.js, HTML 5, CSS 3, PHP, Java

Programista z ogromnym praktycznym doświadczeniem. W swojej karierze pracował między innymi w językach C, Pascal, Java, PHP, JavaScript. Współwłaściciel firmy Horde Technology zajmującej się wytwarzaniem nowoczesnych aplikacji webowych. W swojej karierze współpracował i realizował projekty dla takich firm jak: Polskapresse, Nokaut, Speednet czy Uniwersytet Gdański, Bank BPH czy Nest Bank. Jego dewizą jest być otwartym i zawsze czerpać radość z tego co się robi.

Trener

Rafał Osiński

Specjalista HTML5/CSS3, JavaScript

Absolwent wydziału Informatyki Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie specjalizacji Aplikacje Internetowe i Sieci oraz Bazy Danych. Od wielu lat pasjonat technologii internetowych, a od kilku lat Frontend developer w jednej z trójmiejskich firm z branży IT. Uczestniczy w realizacji różnych projektów webowych, od małych stron internetowych po duże systemy dedykowane, dostosowane także do urządzeń mobilnych. W swojej pracy wykorzystuje technologie HTML 5, CSS 3, LESS, JavaScript.

Nie odpowiada Ci termin, nie znalazłeś kursu dla siebie albo po prostu chcesz o coś zapytać?

Napisz do nas na kontakt@codeme.pl lub zadzwoń pod 724 379 836. Możesz też wysłać SMSa ze swoim numerem – oddzwonimy!

Termin:

5.02–11.06.2019
wtorki i czwartki
od 17:00 do 20:00

6 sobotnich hackathonów

Miejsce:

Fundacja CODE:ME
Aleja Wojska Polskiego 41
80-268 Gdańsk

Kontakt

e-mail: kontakt@codeme.pl

tel.: 724 379 836